Nellie

Om min graviditet
För de som är nyfikna så kommer det svar här på några frågor. Hur mycket jag gick upp under min graviditet, om han var planerad, missfall, bristningar etc. 
 
- Graviditeten var planerad 
- Det tog 4 månader innan jag blev gravid 
- Jag gick på p-piller innan
- Vi ville båda veta könet på bebisen så fort som möjligt 
- Jag gick upp ca 15 kg totalt under graviditeten 
- Jag fick foglossning tidigt i graviditeten, tror att det var i vecka 16-17.
- Jag fick en blödning i vecka 9 och vi fara det värsta så klart. Men barnmorskan trodde att det var kroppen som inte anpassat sig.
- Jag kände först rörelsen i magen i graviditetsvecka 19. 
- Jag tog graviditetstest innan beräknad mens. Först visade det negativt sen positivt. 
- Jag hade all symtomen man kan få under en graviditet förutom svullna fötter, haha!
- Jag har fått mycket bristningar på magen, låren och brösten. Och ja det är en myt att smörja in sig, tro mig.
- Nicholas är vår första graviditet, vi fick inget missfall (tackar gudarna för det). 
- Jag gick 6 dagar över tiden, alltså är Nicholas född i vecka 40+5.
- En av min cravings var faktiskt frukt. Främst Jordgubbar. 
- Efter förlossningen fick jag galet sug efter choklad och jag har aldrig varit särskilt galen i choklad. 
- Jag sov jättebra hela graviditeten, jag hade inte svårt att andas (barnet trycker på lungorna) och hittade många bra sovställningar. Vaknade tidigt på morgonen däremot. 
- Och frågan alla frågar: ja vi vill gärna ge Nicholas ett syskon i framtiden. 
 
 
Hoppas att ni gillar listan 😊
 
Ca 2 månader innan Nicholas föddes.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress