Nellie

Amma offentligt
Jag förstår att alla mammor inte känner sig helt bekväma med att slänga fram tutten var som helst.
Men jag trodde inte att ämnet "amma offentligt" var lika hetsigt fortfarande. Senast för några dagar sedan hörde jag 2 olika debatter på radion om just detta ämne och då vad folk tyckte om detta. Och det var inte mycket positivt, en kille sa "det är positivt om mamman som ammar är snygg". Ja för då fyller bröstet ett syfte för männen. Men ett barn som får mat är äckligt? 
 
Hur ska man annars ge sitt barn mat? Via flaska kanske någon tycker då, samtidigt predikar om hur himla bra bröstmjölk är för bebisar.
Och hur bekvämt är det att sitta och gömma sig på en toalett i 30 min och amma? För att någon okänd känner sig obekväm att se ett barn ammas? Det finns människor med sämre bordsskick som jag inte vill se, men går jag ut och äter på restaurang kan jag inte be andra personer äta på toaletten eller under ett skynke, nej för DET är kränkande och orimligt. För amning är så onaturligt helt plötsligt? 
 
Nä, hemskt att unga och gamla fortfarande anser det som obekvämt och konstigt. Amning har pågått länge och kommer fortsätta länge. Jag slänger fram bröstet var jag än är, har jag gjort sen dag 1. Är min son hungrig får han mat. Jag vill bara att han och jag sitter bekvämt, sen var vi är skiter jag i. Men absolut har vi fått många blickar många gånger. Från båda könen och alla åldrar. 
Ingen har vågat kommentera än och skulle någon göra det vet jag precis vad jag ska säga.
 
Amma på! Ditt barn kommer först, inte obehöriga människors åsikter som inte spelar någon som helst roll. Har vi inte kommit längre än så?
 
/Hetsig mamma 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress