Nellie

Slutat amma!
Äntligen!
Äntligen har jag slutat amma. Med äntligen menar jag att jag velat sluta amma för ett halvår sedan. Jag har kännt ganska tidigt med amningen att jag blev otroligt låst och att allt hängde på mig. Alltså kunde inte Alex hjälpa till att mata eller trösta utan allt hängde på brösten. Men nu, snart 1 år senare, är det helt slut. Ingen kväll, morgon eller nattamning. Nicholas har varit utan bröstet i ca en vecka. 
Men det hjälper mycket att Alex vaggar och nattar Nicholas. Lilla Nicholas kopplar mig med mjölk/bröstet och blir svårare att vagga när jag "luktar mjölk" hehe.
 
Samtidigt med det sover han hela nätter igen (jeeeey!) men sover bäst bredvid sin pappa. 
Det är skönt och kul att se hur killarna trivs så bra ihop och att Nicholas är lika trygg hos pappa som hos mig. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress